JARNÍ CENA BRNA SE VYDAŘILA 18.4.2016

JARNÍ CENA BRNA SE VYDAŘILA
Pod patronací CAMS se ve dnech 15. – 17. dubna 2016 konala na Masarykově okruhu Jarní cena Brna 2016. Uspořádal ji Road Racing Club a pokud má jezdec zájem, tak se mu závody započítávají do Mistrovství ČR na přírodních okruzích 2016. Startovaly třídy 125 SP a Supermono, 125 GP, 250 CRR, 250 GP a 500 GP a Moto3, Twin a 400 SSP, do 600 a nad 600 ccm. Na startu kategorie Klasik byly motocykly o objemu do 175, 250, 350, 500 a 750 ccm. Ve všech kategoriích se konaly 2 závody, první v sobotu a druhý v neděli. V ukázkové jízdě Lap of Honour se objevily historické motocykly a sajdkáry: jízdy se zúčastnil Jiří Ščučka s motocyklem Monet Goyon 175 z roku 1924.

Závodů v krásném jarním počasí se zúčastnili jezdci s České republiky, Slovenska, Polska, Německa, Rakouska a Itálie. Závody navštívili také závodníci z minulých let – dvacetinásobný mistr republiky Bohumil Staša, dále Peter Baláž, Bedřich Fendrich, Jan Dobiáš, Jiří David, Jiří Král, Stanislav Klátil a Květoslav Samák. Ve funkci ředitele závodů se opět představil Petr Civín, předseda Divize Přírorních okruhů CAMS, který po skončení závodů vyslovil velikou spokojenost. Hlásí se čím dál více předních českých i zahraničních pilotů, oblíbili si závody nejen díky včasnému termínu. Poprvé se na Jarní ceně Brna objevil servis výrobce pneumatik Pirelli. Podle manažera Viktora Nosse se rozhodli přijet na Masarykův okruh, protože na pneumatikách Pirelli jezdí celá řada našich špičkových pilotů.

Kategorie Klasik
Sobotní závod se jel na 6 kol, v neděli na 10 kol.
Suverénní vítězství v obou závodech vybojoval Marek Stibor z Amtrade Racing na stroji Kawasaki Z2 z roku 1974, který startoval v kategorii do 750 ccm. Jeho náskok byl v sobotu 18,006 sekundy, v delším nedělním závodě pak 54,541 sekundy. Na 2. a 3. místě skončili v obou závodech Vítězslav Hatan s Yamahou 350 z roku 1972 a Milan Horák z TSS Ducati Corse se sedmsetpadesátkou Ducati z roku 1979.
V jednotlivých třídách zvítězili v sobotu ve třídě Klasik 175 - Marek Vrána na ČZ a v neděli Miloš Thér na stroji stejné značky. V ostatních třídách vyhráli v sobotu a v neděli stejní piloti: Klasik 250 - Martin Slanec na Yamaze, Klasik 350 - Vítězslav Hatan na Yamaze, Klasik 500 Kamil Brückner na Hondě a Klasik 750 - Marek Stibor na Kawasaki.

Kategorie 125 SP a Supermono
Sobotní závod se jel na 5 kol, v neděli na 11 kol.
Sobotní závod byl přerušen a posléze zkrácen na 5 kol. Ve třídě Supermono vyhrál oba závody německý pilot Nico Kehrer na motocyklu Scorpion. V sobotním závodě nestartoval Libor Kamenický, protože se mu porouchalo benzínové čerpadlo. V sobotu skončil druhý další německý pilot Daniel Zörnweg na stroji MZ Skorpion po souboji s Rakušanem Christopherem Ederem na Hondě NFR 250, rozdíl mezi nimi činil 850 tisícin sekundy. Eder startoval v Brně poprvé na čtyřtaktu, podle jezdce je to dobrý trénink před starty s dvoutaktem KTM 125, s nímž startoval finský pilot Mikka Kalio. V neděli už startoval Libor Kamenický na stroji MALI AHRA: „MA“ znamená Martin, „LI“ znamená Libor, což jsou iniciály sourozenců Kamenických, motor je AHRA, Libor skončil jako druhý.
V závodě 125 SP byl v sobotu nejrychlejší Petr Kolář (MKR Moto) před Adamem Barusem, Lukášem Fikkerem, Davidem Řezáčem, Miroslavem Kuchtou a Michalem Šlezarem, všichni startovali na motocyklech Aprilia RS 125. V neděli zvítězil opět Petr Kolář před Fikkerem a Barusem.

Kategorie 125 GP, 250 CRR, 250 GP a 500 GP a Moto3
V sobotu se závod jel na 6 kol, v neděli na 11 kol.
Největší hvězdou společného závodu tříd 125 GP, 250 CRR, 250 GP, 500 GP a Moto3 se stal Martin Gbelec. Gbelec se stal jediným účastníkem závodu třídy Moto3, protože Romana Tomášková na „mototrojce“ se závodu nezúčastnila, protože měla poruchu motoru. Tomášková startuje na Hondě NSF 250 R a pojede v šampionátu Alpe Adria Road Racing. Loni měla zdravotní problémy a zranění zad, které nesouviselo s motocyklovým sportem. 
Martin Gbelec v týmu Ariane Racing Factory zatím není dohodnut se sponzorem panem Peroutkou z Mostu, protože nemá dostatek peněz na celou sezónu, jednání ale ještě probíhají. Gbelec na stroji Ariane3 vyhrál oba brněnské závody, jediným soupeřem mu byl Němec Andreas Gotti s Hondou RSR 250. Český pilot se ujal vedení ve třetím kole 1. závodu resp. ve druhém kole v neděli, zajel v sobotu nejrychlejší kolo časem 2:17,900, v neděli se skoro o celou sekundu zlepšil časem 2:16,905. V neděli Gottimu zpočátku nemohl ujet, potom ale získal náskok 10,246 sekundy přesto, že Gottiho stroj má výrazně vyšší výkon.
V závodě stopětadvacítek zaujal německý pilot Reiner Scheidhauer (*18.09.1954), který startoval s Hondou RS 125R z roku 2003 a novým motorem Seel. Scheidhauer loni prodělal operaci kolene levé nohy a má problémy v zatáčkách, přesto vyhrál nedělní závod a v sobotu byl třetí.
V jednotlivých třídách vyhráli: 125 GP němečtí piloti Steffen Grämer (Aprilia RS) a Reiner Scheidhauer (Honda RS 125R), 250 CRR v obou dnech Němec Jörg Eberhardt (Aprilia RS250), 250 GP v obou dnech Němec Andreas Gotti (Honda RSR), 500 GP německý pilot Stefan Täuber (Spondon STR 500) a Rolf Becker (Yamaha), Moto3 v sobotu i v neděli Martin Gbelec na stroji Ariane3.

Kategorie Twin a 400SSP
Závod v sobotu se jel na 6 kol, v neděli na 11 kol.
Michal Dokoupil a Veronika Hankocyová z MotoPoint INDY Racing Team startovali s Kawasaki ER 6F pouze na strojích Twin, Dokoupil má motorku z roku 2014, Hankocyová z roku 2010. V sobotním závodě ve 4. ze 6 kol se Dokoupilovi porouchal motor, který museli mechanici vyměnit. Zvítězil Vladimír Šnajdr (Road Racing Liberec, Suzuki SV650) před Davidem Kuželou (BoPro Racing Team, Kawasaki) a Davidem Hanzalíkem (Hanzalík RT, Suzuki SV650). Veronika Hankocyová pokazila start, potom postoupila na 10. místo. Nebyla vůbec spokojena, protože motorka měla na víc. Veronika to neumí na motodromech, má ráda přírodní okruhy.
Nedělní závod proběhl bez závad a „Indy“ zvítězil o 41,827 sekundy před Vladimírem Šnajdrem a Davidem Hanzalíkem. Veronika Hankocyová skončila osmá.
Pomalejší závody třídy 400 SPP vyhrál v sobotu i v neděli Tomáš Heimerle (JASO) na stroji Kawasaki ZXR 400.

Kategorie do 600
Závod v sobotu se jel na 7 kol, v neděli na 12 kol.
V obou závodech vyhrál způsobem start – cíl brněnský pilot Igor Kaláb (MBNS ÚAMK) na stroji Triumph 675. V obou závodech zajel nejrychlejší kolo – v sobotu časem 2:07,952, v delším nedělním závodě za 2:08,238 min, přestože mu ve druhém závodě klouzala zadní guma. Kaláb pojede šampionát Alpe Adria a chtěl by se umístit do 3. místa.
Druhá místa obsadil v obou závodech Marek Červený (R2R AAB Racing) na Kawasaki ZX6, který neměl v prvním ani ve druhém závodě žádný problém, Kalábův náskok byl 6,712 resp. 10,607 sekundy. Třetí byl v obou závodech Michal Chalupa (Czech Road Racing) na Yamaze R6 z roku 2012. Chalupa 7 měsíců neseděl na motocyklu: pojede Alpe Adrii, chtěl by se umístit do 5. místa, v ČR chce být nejlepší.
Vedle kategorie Moto3 se v této třídě objevil také Martin Gbelec s motocyklem Yamaha R6 z roku 2008 a chystá se na šampionát Alpe Adria. Tato třída baví Gbelce více nežli „mototrojky“. Martin skončil sobotní závod na 10. místě, protože v 5. kole byl dlouhý na brzdy v levotočivé zatáčce před tribunou A. V neděli skončil 6., proti warm-up se zrychlil o 1 sekundu a byl velmi spokojený. Sobotní závod jel na pneumatikách Pirelli, v neděli startoval na „dunlopech“, aby zjistil, co je výhodnější.

Kategorie nad 600
Závod v sobotu se jel na 7 kol, v neděli na 12 kol.
V závodech nejsilnější kategorie byly velmi silné motocykly BMW, které sobotní závod vyhrály a v top 10 jich bylo 6. Michal Prášek z Roháč Fejta Racing Teamu startuje se strojem BMW 1000RR z roku 2012 a jede již dvacátou sezónu. Po pádu na Masarykově okruhu v zatáčce Františka Šťastného v roce 2014 má v noze 14 šroubů, odstranit si je nechá ve vhodném podzimním termínu.
Jarní cenu Brna vzal Prášek jako první trénink na závod Alpe Adria na Slovakiaringu. Sobotní závod vyhrál s náskokem 9,873 sekundy před Václavem Bittmanem (BRC Šubrt Racing) na letošním modelu Yamahy R1, časem 2:05,617 min zajel Prášek vůbec nejrychlejší kolo na Masarykově okruhu. V sobotu to bylo bez problému, v neděli se na závod třídy nad 600 cm3 trochu zamračilo. Michal Prášek očekával teplejší počasí a zadní pneumatika závod nevydržela. V 10. ze 12 kol Práška předjel Václav Bittman a vyhrál před ním o 3,646 sekundy. Havlíčkobrodskému pilotovi zůstalo pouze nedělní nejrychlejší kolo 2:06,211 min.
3. a 4. místo obsadili v obou závodech jezdci s BMW 1000RR Marek Hartl (DafitMotoracing) a Kamil Holán (BMW Motorrad ČR): náskok Hartla a Holána byl 2,262 a 1,162 sekundy. Prášek, Bittman a Hartl budou startovat v šampionátu Alpe Adria, Holán se intenzivně připravuje ke startu v závodě Tourist Trophy na ostrově Man.

Text a foto: Tomáš Gescheidt

Prohlédněte si fotogalerii ZDE


22.11.2024

Pozvánka:Slavnostní vyhlášení sezóny 2024 seriálu Mistrovství ČR a Přebor ČR22.11.2024

Vážení závodníci, dovolte, abych Vás pozval na vyhlášení sezóny CAMS 2024. Slavnostní vyhlášení sezóny 2024 seriálu Mistrovství ČR a Přebor ČR na přírodních okruzích se...

číst více


18.9.2024

Velká cena Bohumila Staši

Více informací k závodu naleznete...

číst více


15.8.2024

Informace k závodům na letišti v Trenčíně 2024

Už pošesté v novodobé historii se uskuteční závody na letišti v Trenčíně Termín: 30. 8. – 1. 9. 2024 Organizátor: Motoclub Baláž Pro diváky je akce zajímavější díky...

číst více


30.7.2024

Dymokury 7. - 8. 9.

Dymokurský okruh - O cenu Bohumila Staši CAMS MČR a PČR na přírodních okruzích 2024 Více informací o závodu najdete...

číst více


28.5.2024

ZÁVOD KOPČANY

POŘADATEL ZÁVODU PŘÍRODNÍCH OKRUHŮ V KOPČANECH UPOZORŇUJE VŠECHNY ZÁVODNÍKY, ŽE BUDOU STRIKTNĚ DODRŽOVÁNY TECHNICKÉ PŘEDPISY A TO OBVZLÁŠTĚ U KATEGORIÍ TWIN, SUPERSPORT A 125...

číst více


2.5.2024

Reportáž: Jarní cena Brna očima Tomáše Gescheidta

Jarní cena Brna se konala v termínu 19. až 21. dubna 2024 za velmi chladného a skutečně "aprílového" počasí. V pátek a v sobotu se střídaly přeháňky a v sobotu večer byly 3°C, v...

číst více


14.3.2024

Jarní cena Brna 2024 - propozice

Byly zveřejněny propozice k letošní Jarní ceně Brna 2024, která se na Masarykově okruhu uskuteční 19. – 21. dubna. Propozice naleznete...

číst více


14.2.2024

KALENDÁŘ PŘÍRODNÍCH OKRUHŮ CAMS 2024

CAMS – KALENDÁŘ ZÁVODŮ PŘÍRODNÍ OKRUHY 2024 Testování Slovakia Ring                    11.04.2024 Jarní cena Brna   ...

číst více


12.11.2023

Slavnostní vyhlášení sezóny přirodních okruhů CAMS 2023

Slavnostní vyhlášení sezóny CAMS - Mistrovství České republiky Tourist trophy 2023 Odkaz na fotogalerii najdete...

číst více


6.11.2023

Prohlášení prezidenta CAMS ke konečnému hodnocení výsledků divize přírodních okruhů 2023

1.11.2023 Po skončení sezony závodů přírodních okruhů CAMS obdržel dvě žádosti o disciplinární řízení ke konečnému hodnocení výsledků závodů divize přírodních okruhů...

číst více


26.10.2023

Zápis ze zasedání Disciplinární komise divize přírodních okruhů

Zápis ze zasedání Disciplinární komise divize přírodních okruhů ze dne 25. října 2023 naleznete ke stažení...

číst více


17.10.2023

Konečné výsledky CAMS přírodní okruhy

Mistrovství a Přebor ČR na přírodních okruzích 2023. AKTUALIZACE - Konečné výsledky CAMS přírodní okruhy...

číst více


16.10.2023

Zápis ze zasedání Výkonného výboru divize přírodních okruhů

Zápis ze zasedání Výkonného výboru divize přírodních okruhů CAMS ze dne 9.10.2023 Zápis k nahlédnutí...

číst více


16.10.2023

FOTOGALERIE VELKÁ CENA BOHUMILA STAŠI 2023

Mrkněte se na Fotogalerii z Velké Ceny Bohumila Staši, která se jela na Masarykově okruhu 29. 10.-1. 10....

číst více


19.9.2023

Velká Cena Bohumila Staši 2023

29. září – 1. října 2023 Mistrovství a Přebor ČR přírodních okruhů...

číst více