Představujeme CEMC 2013 5.2.2013

Představujeme CEMC 2013
Vlajková loď silničních závodů motocyklů
CAMS přichází se zcela novým projektem pro jezdce silničních závodů motocyklů. Všichni jsme zažili léta stagnace a neslaného a nemastného Mistrovství České republiky silničních závodů na okruzích, které se odehrávalo v rámci Alpsko – Adriatického poháru, kdy tzv. šampionát neměl promotéra a úroveň podniků se měnila podle toho, který okruh se o ten který podnik postaral. Složitá pravidla, nespočet tříd a kubatur a nekonečné čekání mezi volnými tréninky, kvalifikacemi a jedním krátkým závodem, byly koloritem, který otrávil mnoho jezdců. To vše zmizí s nástupem šampionátu, který přináší CAMS. A nejen to!

CAMS promotér
Promotérem celého seriálu je CAMS, který bude na celé sérii spolupracovat s jedním z nejvýznamnějších německých organizátorů Bike Promotion. Z každého závodu budou připraveny televizní záznamy, které budeme vysílat na stanicích NOVA Sport a Fanda. O bezproblémový chod závodů se bude starat jeden permanentní tým s mezinárodními zkušenostmi, a to od ředitele závodu, sportovních a technických komisařů, až po pomocný personál. V paddocku bude stálá servisní zóna pneumatik Pirelli a dokončujeme jednání i o účasti firmy Dunlop. Vše směřuje k tomu, aby jezdci, ať už se ocitnou v Brně nebo na Nürburgringu, měli stále stejné podmínky a zázemí. Pro novináře bude zajištěn stálý tiskový servis.

Kalendář podniků – CEMC nahradí v Brně superbiky
Při tvorbě kalendáře jsme dbali na to, aby bylo mezi závody dostatek času a hlavně, aby dostupnost a kvalita okruhů podpořila kvalitu šampionátu.

19. – 21. 04. 2013 Automotodrom Brno
07. – 09. 06. 2013 Motorsport Arena Oschersleben
21. – 23. 06. 2013 Automotodrom Brno
26. – 28. 07. 2013 Nürburgring
06. – 08. 09. 2013 Hockenheimring

Pravidla v kostce – jezdci stráví na dráze mnohem více času než dříve
Kubatury
Na základě průzkumu názorů mezi jezdci a pořadateli je rozdělení kubatur mnohem jednodušší a jde ruku v ruce se současnými trendy. Technické předpisy navíc umožní větší volnost, srozumitelnost a bude v nich obsaženo primárně to, co je nedovolené:

Mistrovské kubatury
Moto1 – kubatura je určena pro motocykly Superbike a Superstock 1000
Moto2 – kubatura je určena pro motocykly Supersport a Superstock 600
Moto3 – kubatura je určena pro motocykly specifikace Moto3 a 125GP

Pohárové kubatury
Zde jsme mysleli i na začínající jezdce a jezdce na úrovni hobby. Závody těchto kubatur se budou odehrávat v rámci totožných termínů jako kubatury mistrovské a se stejným počtem závodů.
do 600 – volná třída
nad 600 – volná třída

Časový harmonogram závodů – 2 závody pro každého
Na všech podnicích bude stejný časový harmonogram, který bude koncentrován do tří dnů. V pátek proběhnou volné placené tréninky pro ty, kteří si chtějí odladit motorku před závodním víkendem. V rámci jednoho startovného budou mít všichni jezdci k dispozici nabitý program v sobotu a v neděli. V sobotu jezdci absolvují 1 volný trénink a 2 kvalifikace. V neděli jsou připraveny ranní warm-upy a 2 závody pro každou kubaturu.

Systém dvou závodů tak bude mít vliv na to, že v případě nedojetí jednoho závodu jezdec neztratí tolik bodů jako dříve a současně je vytvářen tlak na fyzické i sportovní kvality jezdců, aby obstáli v mezinárodní konkurenci. V rámci bodování jezdci budou bonifikováni i za nejlepší kvalifikaci a nejrychlejší kolo v každém závodě.

Otevřené dveře jezdcům všech národů
Seriálu CEMC se mohou účastnit všichni čeští jezdci s licencí CAMS. Pro jezdce zahraniční jsou připraveny speciální licence CAMS bez jakýchkoli administrativních komplikací. Akceptováni budou i jezdci federací, které budou vzájemně ctít licence CAMS.

Vzhledem k tomu, že závody jsou otevřené, bude vítězem seriálu jezdec jakékoli národnosti, nebudeme tedy vyhlašovat šampionáty různých zemí v rámci jednoho podniku, vyhrát může prostě jen jeden!

A jaké budou ceny pro jezdce?
Na jezdce kromě klasických pohárů čekají i věcné ceny od partnerů šampionátu. Navíc bude vypsána i tzv. Pirelli trophy, díky níž každý jezdec, který ponese na svém stroji označení této značky a pojede závod na těchto pneumatikách, získá na podiu pneumatiky a navíc za každých 25 bodů získá sadu těchto gum.

Významným prvkem celého šampionátu, ale i CAMS jako takového je to, že v rámci benefitního systému CAMS může každý jezdec, který je držitelem licence CAMS, čerpat slevy od partnerů CAMS, a to od oblečení, pneumatik až po náhradní díly.

Celkovému vítězi se otevírá cesta do světa
V současné době probíhají jednání na nejvyšší úrovni o postupu nejlepšího jezdce celé série do světového šampionátu. Celkový vítěz by měl získat roční angažmá v týmu mistrovství světa a v něm prokázat své kvality. Detaily o této jedinečné příležitosti budou zveřejněny na začátku šampionátu. Podmínkou tohoto obrovského bonusu je samozřejmě účast v celém seriálu CEMC, dodržení věkových limitů daných mezinárodními řády a držení licence CAMS.


18.9.2013

KONEČNÉ POŘADÍ CEMC/FINAL STANDINGS OF CEMC

Final standings of  CENTRAL EUROPEAN MOTORCYCLE CHAMPIONSHIP 2013 (Konečné pořadí CENTRAL EUROPEAN MOTORCYCLE CHAMPIONSHIP 2013)   Moto1000 Moto600 Moto3 PHOTO GALLERY...

číst více


29.10.2013

CEMC 2013: hostující piloti v kategorii Superbike

Středoevropský šampionát CEMC 2013 se konal na pěti špičkových tratích v Brně a v Mostě a na německých okruzích Sachsenring, Oschersleben a Hockenheim. Součástí CEMC 2013 byly vždy...

číst více


20.10.2013

Karel Pešek byl při MS Superbike v Jerezu dvaadvacátý

Celkově čtvrtý pilot CEMC 2013 v kategorii Moto1000 Karel Pešek se zúčastnil závěrečného závodu MS Superbike 20. října 2013 na španělském okruhu Jerez. Pešek startoval jako host v...

číst více


18.10.2013

CEMC 2013: hostující piloti Superstock v kategorii Moto1000

Důvody pro hostující piloty v CEMC 2013 v kategorii Moto1000, kteří startovali se stroji Superstock 1000, byly stejné jako u pilotů v kategorii Moto600. Jelo se deset závodů na velmi...

číst více


16.10.2013

CEMC 2013: hostující piloti ve třídě Moto600

Středoevropský šampionát CEMC 2013 se konal na pěti špičkových evropských tratích v Brně, na Sachsenringu, v Oscherslebenu, v Mostě a v Hockenheimu. Jely se vždy dva závody, součástí...

číst více


6.10.2013

Michal Prášek byl na ME třetí

Vynikajícího výsledku dosáhl na mistrovství Evropy na španělském okruhu Albacete Michal Prášek - vítězný pilot CEMC 2013 v kategorii Moto600, startující za tým Roháč a Fejta na...

číst více


5.10.2013

Pawel Szkopek a jeho manželka Ula

Polský motocyklový závodník Pawel Szkopek vyhrál CEMC 2013 v kategorii Moto1000. Pawel je ženatý, jeho manželka se jmenuje Ula. Pawel Szkopek se narodil 6. srpna 1975, svoji manželku poznal...

číst více


4.10.2013

CEMC 2013: Kategorii Moto1000 vyhrál Pawel Szkopek

Úspěch značky Yamaha v CEMC 2013 potvrdil v kategorii Moto1000 polský pilot Pawel Szkopek, který pilotoval stroj, který v roce 2012 v mistrovství Německa řídil Matěj Smrž. Pawel vyhrál v...

číst více


1.10.2013

CEMC 2013: Prášek odjíždí na mistrovství Evropy

V kategorii Moto600 je vítězem CEMC 2013 český pilot Michal Prášek, který startoval na Yamaze R6 rok výroby 2009. Havlíčkobrodský jezdec stáje Roháč a Fejta vyhrál oba závody CEMC...

číst více


29.9.2013

Slavní hosté vyhlášení vítězů CEMC 2013

V sobotu 28. září 2013 proběhlo v restauraci Paddock na Masarykově okruhu v Brně vyhlášení vítězů CEMC 2013. Při této příležitosti společnost Bike Promotion vyhlašovala výsledky...

číst více


28.9.2013

Vítězové CEMC 2013 odměněni

V sobotu 28. září proběhlo v restauraci Paddock na Masarykově okruhu v Brně vyhlášení vítězů CENTRAL EUROPEAN MOTORCYCLE CHAMPIONSHIP (CEMC) 2013. Třetí z pilotů kategorií Moto600...

číst více


26.9.2013

CEMC 2013: Marko Erceg byl v Moto1000 celkově pátý

Chorvatský motocyklový závodník Marko Erceg obsadil ve Středoevropském mistrovství CEMC 2013 v kategorii Moto1000 páté místo. Stejně jako jeho týmový kolega Karel Pešek z týmu IV...

číst více


24.9.2013

CEMC 2013: Piloti IV Racing v kategorii Moto1000

Závodů CEMC 2013 se zúčastnili piloti týmu IV Racing Karel Pešek, Chorvat Marko Erceg, Michal Drobný a Patrik Vostárek. Manažerem tým IV Racing je pan Viktor Noss (na snímku s Marko...

číst více


23.9.2013

CEMC 2013: Andreas Røsstad byl v kategorii Moto1000 třetí

Norský pilot Andreas Røsstad obsadil ve Středoevropském mistrovství CEMC 2013 v kategorii Moto1000 třetí místo. Startoval na stroji Honda CBR 1000 RR se startovním číslem 123. Motorka...

číst více


20.9.2013

Vyhlášení výsledků Central European Motorcycle Championship (CEMC) 2013

Oficiální vyhlášení vítězů CENTRAL EUROPEAN MOTORCYCLE CHAMPIONSHIP 2013 proběhne v sobotu 28.09.2013 v 18.30 hod. v restauraci Paddock na Masarykově okruhu v Brně. V kategoriích...

číst více